Departure to Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu Departure to Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu

Departure to Singapore

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Maart 2012 | Singapore, Singapore

Hè hè, hier zijn we dan eindelijk! Het heeft eventjes op zich moeten laten wachten, omdat het internet niet altijd even goed mee wilde werken. Máár, beter laat dan nooit! Natuurlijk heb ik, ook zonder het wereldwijde web, niet stil gezeten en heb ik al mijn ervaringen en belevenissen tot nu in een Word document opgeschreven. Soooo, here we go!

05.00 – Ik word wakker met een stoot adrenaline in mijn maag. “Over tweeënhalf uur gaat de trein naar Amsterdam Schiphol". Zal ik blijven liggen? Mijn wekker gaat pas over een uur... Wat als ik me verslaap? Toch nog maar eventjes omdraaien? Oh, shit! Zit de wereld-stekker al wel in mijn backpack? OK, dan maar niet meer omdraaien. Time to get up!

Binnen vijf minuten sta ik aangekleed naast mijn bed: ready to go! Voor een laatste keer check ik (drie keer...) mijn tas. Heb ik alles? Ik prop met tegenzin twee boterhammen met kaas naar binnen. Mijn maag doet zo raar. God, wat ben ik nerveus.

Het is nu zeven uur. Gelukkig zijn papa en mama wakker. Ik klop op de kamerdeur van Tijn, die nog vredig in zijn bedje ligt te knorren na een avondje stappen. Na een dikke kus en een “Ik hou heel veel van je”, ben ik ben zonder broer, mét ouders de deur uit. Heb ik alles? Ik heb mijn backpack en mijn handbagage. Check. Let's go! “Tess, heb je je camera bij je?” – Oops.

Ruim op tijd komen we aan op het Breda station. Na twee keer alleen het toeslag-kaartje voor de Fyra trein gekocht te hebben, ging ik met mijn (goede) ticket de trein in. Huilen met de pet op. Maar het zal het waar zijn. Terwijl ik richting de hal loop, zie ik wat bekende Duitse studenten die ook mee naar Amsterdam Schiphol gaan. Samen met hen loop ik richting de trein en vertrek richting Amsterdam.

Een klein uurtje in de trein brengt ons naar Schiphol. We zoeken naar vertrekhal 3, terminal 25. Eenmaal aangekomen zien we een horde NHTV studenten staan. We sluiten aan en begeven ons naar de terminal. De zenuwen beginnen door mijn lichaam te racen. Ik ben zo'n muts, die net voor vertrek programma's zoals 'Air Crash Investigation' gaat kijken. Dit heeft er toe geleid dat ik bij enige vorm van turbulentie, ik compleet door het lint ga :) Great. Uiteindelijk, na een vlucht van 11 uur, stond ik weer veilig met beide benen op de grond: LEVEND.

We arriveren om 07.00 Singaporian time – We staan op Changi Airport, Singapore. Wat een fancy vliegveld! Per automatische 'tram' worden we naar de aankomsthal gebracht. Alle paspoorten worden gechecked and off we go. Bij de eerste stap die we buiten zetten, voelt het alsof we de Avri inlopen. Wat een broeikas effect! Ongelofelijk. Van de regenachtige 12 graden waarmee we het vliegtuig in gingen, staan we nu buiten in de 28 graden. Weliswaar, met regen, waardoor het erg benauwd aanvoelt.

De pick-up bus komt aanrijden. Deze bus zal ons bij het Peninsula Excelsior hotel gaan afzetten. Ik verwachtte er niet zo heel veel van: simpel hotel, basis voorzieningen. Dus niet teveel poeha. Maar HOLY MOLY. How wrong can you be?! Het is een chique, fancy hotel, met de meest vriendelijke mensen. Mooie, lichte kamers. Super comfortabele bedden. En héél belangrijk: goed werkende airconditioning.

We hebben onze spullen in de bagage ruimte gedropt, omdat we pas om 14.00 in onze kamers konden. We hebben rondgelopen en de omgeving verkent. Het wereldberoemde Marina Bay Sands is op 30 minuten loopafstand. De sfeer, de ambiance, de vriendelijke mensen (!!). Ik ben nu al verkocht. Wat een pracht-plek. Met open mond heb ik 4 uur lang door de stad gewandeld, om vervolgens mij 12.00 uitgeput bij het hotel aan te komen. Omdat we pas om 14.00 onze kamers in konden, hebben we twee uur lang aan het zwembad gelegen. Ik heb niets te klagen :-)

Eenmaal op onze kamer plof ik neer op bed. Tijd voor een power nap! Van 15.00 tot 16.00 hebben we geslapen, om vervolgens naar de Marina Sand Bay terug te gaan. Het uitzicht 'by night' schijnt waanzinnig te zijn. Met het verdwalen, het bewonderen en foto's maken, zijn we uiteindelijk om 17.30 aangekomen bij de Marina Sand Bay. Hier zijn we ongeveer twee uur gebleven om het donker te zien worden. Er is maar één woord dat het uitzicht daar kan beschrijven: WOW. Just wow. De hele stad veranderd in een lichtjes parade. Ongelofelijk. De tranen sprongen me spontaan in de ogen. Kippenvel alom. Wat een magische ervaring.

Na deze geweldige ervaring zijn we terug gegaan naar het hotel. Door wat klasgenoten werden we gewezen op 'Food Junction food court': een hal (er uitziend als een soort fastfood restaurant...) met allemaal stands. Ze verkochten er weliswaar álles: rijst, noodles, curry, kip, roerbak groenten, wok gerechten, soepen... you name it, they serve it. En dat allemaal voor bedragen onder de $5,00 (dat omgerekend zo'n €3,00 is). Na een kom rijst met sambal, kippenvleugeltjes, ei en een lichte soep met kruiden (waarvan ik, natuurlijk, de naam niet meer weet), gaan we terug naar het hotel. Moe, maar zéér voldaan, kruip ik om 22.00 mijn bed in, om vervolgens een hele nacht heeeerlijk door te slapen! What a day!

xo Tess

  • 14 Maart 2012 - 14:48

    Liza:

    Tesss suuuper leuk! Ben nu al benieuwd naar de foto's!! xx

  • 14 Maart 2012 - 15:34

    Sharona:

    Sounds goohood! Enjoy Tess! Liefs :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Tessa

De wereld is niet groot genoeg. Al jaren heb ik de drang om te reizen, nieuwe mensen te leren kennen, culturen te ontdekken en spannend eten te proberen. De reizen die al gemaakt zijn waren naar Curaçao, Kroatië, Spanje, Italie, Londen, Berlijn, Rome, Macedonië, Tsjechië, Turkije, Parijs, Kobe (Japan), Tokio, Bali, Singapore, de Gili Eilanden, Australië, Thailand, Vietnam, Cambodja... What's next?

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 107970

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 17 April 2017

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2013 - 13 Oktober 2014

Australia

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Indonesia

03 Maart 2018 - 30 November -0001

Keulen

Landen bezocht: