Wrong start, great ending! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu Wrong start, great ending! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu

Wrong start, great ending!

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Maart 2012 | Singapore, Singapore

Selamat pagi!

Een nieuwe dag is aangebroken. Jammer genoeg heb ik vannacht meer recht op in bed gezeten dan dat ik echt geslapen heb. Zou mijn jetlag dan nu pas toeslaan? Dat word geen baantjes trekken deze ochtend. Daar gaat mijn goede voornemen om iedere morgen te zwemmen ;) (Surpriseee!).

We beginnen met een rondleiding door de City Gallery van Singapore, gelegen in Chinatown. We vertrekken op tijd, zodat we daar kunnen ontbijten. Naast het gebouw waar we moeten zijn, zit een food court die drie keer zo groot is als degene bij het hotel. Score!! Jammer genoeg, is er rond dit tijdstip nog niet veel open. Daarom heb ik maar een verse smoothie gehaald. Natuurlijk, kom ik er na vijf minuten al achter dat dit nooit genoeg gaat zijn. Dus ga ik opzoek naar een beter ontbijt. De stands met rijst en kip gerechten zijn nog niet geopend, dus ik ga af op de plaatjes van (voor mij) onbekende gerechten. 'Iets' genaamd “mixed chopped pork” zag er op de foto prima uit. Laten we dat maar eens proberen. Ik experimenteer graag met eten. Little did I know, dat ik de grootste fout van de dag maakte.

Na vijf minuten komt de kok met een grote kom naar me toe gelopen en zet het eten voor mijn neus. Was dit wat ik besteld had? Een grauwe, grijze, borrelende kom ragout met drijvende stukjes vlees. OK... wat gaan we hiermee doen? Ik doe mijn ogen dicht en neem een hap. Hmm, not too bad, ik had het erger verwacht. Hapje voor hapje stouw ik het naar binnen. Bah, ragout op een lege maag is een echte no go. Anyways, het was tijd om te gaan. De rondleiding zou zo gaan beginnen. Ik zet mijn halve kom 'pork-chop-brei-drab' opzij en ga naar de City Gallery.

De rondleiding begint. Een kleine, enthousiaste man loopt ons door het gebouw heen. Wat een vriendelijkheid en enthousiasme. Ik word gewoon vrolijk van die man! Na ongeveer een minuut of tien begin ik me een beetje licht in het hoofd te voelen. Zal de vermoeidheid wel zijn... of niet. Mijn maag begint te borrelen, ik begin te boeren en mijn maag doet pijn. Ragout op een lege maag is nu dus officieel een NO GO :) Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Al voelde ik me de hele dag ziekig en moe (alsof ik de avond van tevoren flink was wezen stappen, dat overigens niet zo was :) ).

Vandaag staan er ook drie hotel-rondleidingen op het programma. We gaan op bezoek bij drie 'boutique hotels' in Singapore. Boutique hotels zijn kleinschalige hotels, vaak rond de dertig kamers, die een uniek en speciaal design hebben. Ze worden ontworpen en ingericht door lokale kunstenaars en architecten. Vaak zijn deze hotelletjes gelegen in een oud, monumentaal gebouw. Ondanks dat de kamers kleiner zijn dan mijn studentenkamer in Breda, lopen de prijzen op tot wel €500 per nacht, per persoon. Maar dan heb je ook wat!

De hotels die we hebben bezocht zijn het Majestic, 1929 en Wanderlust hotel. Stuk voor stuk kunstwerken! Iedere kamer heeft een thema. De ene verdieping was gebaseerd op kleuren, de andere op natuurgebieden en op verschillende culturen. Héél erg interessant om gezien te hebben (en nee, dat is niet sarcastisch bedoelt :) hihi)

Omdat het laatste hotel is gelegen in Little India, hebben we onze middag hier ook besteed. Net zoals Chinatown, begeef je jezelf ineens in een totaal andere wereld. Door alle geuren op straat liep, ondanks mijn maagpijn, me het water continue in de mond. Ook de gebouwen bleven me verbazen: van honderd jaar oude panden tot kleurrijke appartementen complexen: het was er! Van Little India gingen we, nogmaals, naar Chinatown. We wilde gezellig met zijn alle wat gaan eten en drinken. Helaas waren alle restaurants en bars belachelijk duur in de omgeving waar we waren. Een paar besloten $12 te dokken voor een glas bier. Ik niet, maar het was wel gezellig :)

De rest van de avond hebben we met zijn alle in de lobby gezeten. Met wat drinken en eten van de Seven Eleven (voor sommigen welbekend? ;) ), hebben we ons tot een uurtje of één vermaakt. Daarna heb ik mijn backpack ingepakt (Ja, ja. Om één uur 's nachts, ja. Ik kan toch niet plannen!) en ben ik gaan slapen. Morgen vertrekken we alweer naar Bali! I AM READY :-)

Selamat malam!

xo Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Tessa

De wereld is niet groot genoeg. Al jaren heb ik de drang om te reizen, nieuwe mensen te leren kennen, culturen te ontdekken en spannend eten te proberen. De reizen die al gemaakt zijn waren naar Curaçao, Kroatië, Spanje, Italie, Londen, Berlijn, Rome, Macedonië, Tsjechië, Turkije, Parijs, Kobe (Japan), Tokio, Bali, Singapore, de Gili Eilanden, Australië, Thailand, Vietnam, Cambodja... What's next?

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 107968

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 17 April 2017

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2013 - 13 Oktober 2014

Australia

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Indonesia

03 Maart 2018 - 30 November -0001

Keulen

Landen bezocht: