Aku mencintaimu, Bali ! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu Aku mencintaimu, Bali ! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu

Aku mencintaimu, Bali !

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Maart 2012 | Indonesië, Seminyak

Hi people,

Een berichtje vanuit weer een andere plaats in Indonesië. Ik ben ondertussen verhuisd van Singapore naar het prachtige Bali and I am having the time of my life!

Na drie dagen gezamelijk in 'Grandma's Hotel' verbleven te zijn, zijn we ondertussen in onze project groepjes opgesplitst en zijn we verspreid in Bali. Ons groepje zit in Jl. Abimanyu, Seminyak. Omdat iedereen ergens anders onderzoek gaat doen, moeten we eigen accommodatie regelen. Uiteindelijk, na een dag gelopen te hebben, ontmoetten we Ketut (of zoiets. Zijn Engels was namelijk niet zo heel erg goed :) ). Een 27-jarige, opgewekte Balinees. Een stereotype manusje-van-alles; hij houdt 10 paarden, is tour guide, geeft surf les, doet aan rafting/hiking/jetskiing, organiseert tours en is taxichauffeur. Ketut nam ons mee naar een villa van een vriend van hem, twee straten van ons hotel vandaan. Een villa met een klein zwembad, een open woonkamer grenzend aan de tuin, een open, ruime keuken en vier tweepersoons bedden. YEAH! De prijs per nacht is 1.000.000 Ruphia, dat gelijk staat aan zo'n €83. Máár, als we één ding geleerd hebben hier is het: afdingen! Uiteindelijk, hebben we de prijs naar Rp. 800.000 per persoon, per nacht kunnen verlagen, dat betekend dat we voor zo'n €12 per persoon in een grote villa verblijven. En ook nog handig: het is vijf stappen van het uitgaanscentrum vandaan :) (Ookal zijn het vooral gaybars en dragqueen shows hier... ) Goed, ik loop veel te ver vooruit. Tijdens ons verblijf in Grandma's Hotel hebben we natuurlijk niet stilgezeten!

Twee dagen terug, heb ik de trip van mijn leven gemaakt: een bezoek aan de PURA LUHUR BATUKAU, een tempel twee uur rijden van ons hotel. Tijdens de reis ben ik één keer een half uurtje in slaap gedommeld. Nadat ik wakker werd en naar buiten keek, kreeg ik spontaan een shock: we zaten ineens midden in de jungle! Overal palmbomen, bananenbomen, bamboe, beekjes en grote bossen. De tempel is gelegen op een hoge berg, met een prachtig uitzicht. Er hing zo'n rust om dat gebouw heen. Prachtig! Ik verwijs jullie daarom graag door naar mijn Facebook pagina, waar ik een aantal foto's heb geplaatst :)

Fortunately, was het avontuur daar nog niet afgelopen. Van de tempel gingen we door naar de typische Balinese rijstvelden. Dat was echt on-ge-lofelijk. AMAZING !!! (Ook hiervoor verwijs ik jullie graag door naar Facebook voor foto's :) ) Mensen zeggen vaak dat je in Bali de 'inner-rust' en kalmte vind. Ik, als nuchter persoon, vond dat altijd een beetje... bla. Maar ik geef eerlijk toe, al doet het pijn, dat dit écht zo is. Wandelend door de rijstvelden voel je de kalmte, rust en balans over je heen komen. Het is gewoon het hele plaatje: de omgeving, de vriendelijkheid van de lokale bevolking en de sfeer. Lopend door de rijstvelden voelde ik me even de koning te rijk. Ik ben gewoon in FUCKING BALI.

Ondertussen zijn we weer back to reality en is ons project begonnen. Vandaag hebben we onze project begeleiders door ons onderzoeksgebied geleid en hebben we de eerste meeting gehad. Gelukkig waren de leraren positief over onze kijk op het project. Dussss, we hebben er vertrouwen in!

Ik ga nu genieten van onze zelfgemaakte pasta in onze eigen, grote keuken :) Ik probeer snel weer een leuke blog voor jullie te schrijven.

Selamat tinggal !

xo Tess

  • 19 Maart 2012 - 11:15

    Sharon:

    Hai Tessa,

    Apa kabar?
    Aku harap kamu menikmati disana di Bali!
    Kamu harus makan nasi kuning, itu bagus!
    Aku harap kamu mengerti bahasa Indonesia.:)

    Hati-Hati!

    x Sharon

  • 19 Maart 2012 - 19:14

    Roel Roovers:

    Gaaf he!! Ga je ook nog naar ubud monkey forest?? Zeker een aanrader!

    Ben echt zo onwijs jaloers op je.. Gelukkig ben ik er al geweest ;-) maar wil zo graag terug haha.. Veel plezier nog ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    Liefs kus je "broertje"

  • 20 Maart 2012 - 04:22

    Tess:

    Bedankt, Roel! :)

    En Sharon; Semuanya super baik di Bali! Hujan banyak sekali, karena musim hujan. Sampai ketemu lagi!

    x Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Tessa

De wereld is niet groot genoeg. Al jaren heb ik de drang om te reizen, nieuwe mensen te leren kennen, culturen te ontdekken en spannend eten te proberen. De reizen die al gemaakt zijn waren naar Curaçao, Kroatië, Spanje, Italie, Londen, Berlijn, Rome, Macedonië, Tsjechië, Turkije, Parijs, Kobe (Japan), Tokio, Bali, Singapore, de Gili Eilanden, Australië, Thailand, Vietnam, Cambodja... What's next?

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 107978

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 17 April 2017

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2013 - 13 Oktober 2014

Australia

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Indonesia

03 Maart 2018 - 30 November -0001

Keulen

Landen bezocht: