Hello, Goodbye! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu Hello, Goodbye! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu

Hello, Goodbye!

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Nou… Daar zijn we dan! Een nieuwe blog over een nieuw avontuur. Ik zit nu in de bibliotheek van Taiwan Taoyuan International Airport te wachten op mijn volgende vlucht naar mijn voorlopige eindbestemming: Brisbane. (En dan bedoel ik niet zo’n stoffig boeken-hok. Nee, ik bedoel een high-tec ruimte met openbare computers & tablets en transparante kluisjes met ingebouwde smartphone opladers: ja, ja!) Jammer genoeg is deze, unlike the others, niet aansluitend. Dat betekend dat ik hier tien uur zal moeten overbruggen. Feest.

De eerste paar uurtjes zitten er alweer op, hoor… Eigenlijk gaat het sneller dan ik dacht. Alles is tot nu toe zeer voorspoedig verlopen! De vlucht van Amsterdam Schiphol naar Bangkok was lang, maar het leuke aanbod aan films en mijn (aan beide kanten) gezellige buren lieten deze tijd letterlijk voorbij vliegen. De vlucht van Bangkok naar Taipei daarentegen was kort maar krachtig: Zonder buren (yes!) en een te kort aan slaap ging ik, vanaf het moment dat we opstegen totdat we weer gingen landen, knock-out! Van het vliegtuig heb ik me naar de hal van het vliegveld weten te sleuren, heb ik wat Euro’s omgewisseld voor Taiwanees geld, daarmee een heerlijke club sandwich gescoord en ben ik op de eerste beste ruime bank in slaap gevallen (met (om teleurstelling van gestolen goederen te voorkomen) mijn telefoon, paspoort én portemonnee in mijn beha: Wat zijn die dingen toch multifunctioneel). Nu, drie uurtjes later, is er niets kwijt en zit ik aan een kopje koffie, uitkijkend over opstijgende en dalende vliegtuigen. I’m so ready to go to Australia!

Nou, dat schreef ik gisteren vanaf Taiwan Taoyuan International Airport. Dit komende gedeelte schrijf ik vanaf de tuintafel in de achtertuin van Judith, Mal & Isaac in Brisbane. Judith is een vriendin uit Nederland, die jaren geleden verhuisd is naar Australië. Zij en haar lieve gezin hebben aangeboden mij de komende tijd bezig te houden in Brisbane en goed voor me te zorgen :) En dat laatste doen ze erg goed! Na een nogal wat vervelende 8-urige vlucht van Taipei naar Brisbane (veel turbulentie, geen leuke films en een chagrijnige stewardess), was ik toe aan rust, eten en gezelligheid: En dat is wat ik kreeg! Met de bus zijn we naar het centrum van Brisbane geweest: Wauw. Een gezellige straat met allerlei prachtige gebouwen, winkels, straatmuzikanten, kunst, bars en terrasjes… Het is hier groen. Overal staan bomen, perken met bloemen en bosjes. Prachtig, gewoon.

Bij thuiskomst een heerlijke douche genomen (na twee dagen, ew. Heb me na een douche nog nooit zo schoon gevoeld) en omgekleed. Beneden waren Mal en Judith het eten aan het voorbereiden: Het was tijd voor mijn eerste "Australian Barbie" (of terwijl: barbecueën!!). Grote lappen steak gingen op het vuur. De jongen naast mij in het vliegtuig (Toen ik hem vroeg om tips, zei hij: "Eet zoveel mogelijk steaks hier in Australië: zo lekker vind je ze nergens!) had gelijk: Wat zijn ze toch goed!

Om 21.00 hield ik mijn ogen niet meer open en ben ik lekker gaan slapen. Vanochtend om 09.00 werd ik weer wakker met het geluid van vrolijk fluitende vogeltjes en het gevoel van warme zonnestralen op m'n gezicht (Het is nu officieel: Ik haat winter). Ik weet niet hoe lang ik nog in Brisbane ben, maar wat ik wel weet, is dat het awesome gaat worden!!

Hello Australia, Goodbye Holland!

xo Tess

  • 08 Januari 2014 - 07:54

    Barbara:

    Hoi Tess, fijn om te horen dat de reis goed verlopen is. Wanneer moet je met je stage beginnen? xxx

  • 08 Januari 2014 - 08:02

    Mirjam:

    Dag lieve Tess,
    Fijn om te lezen dat de reis goed verlopen is. Een hele fijne tijd in Brisbane:-)

  • 08 Januari 2014 - 08:59

    Mama:

    héééé lief kind van me.

    Wat fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen.
    het is zo'n raar idee dat jij helemaal aan de andere kant van de wereld zit en wat ben ik jaloers op je....die zon hè, dat doet het 'm.
    Ga genieten mijn lief. je hebt er zo hard voor gewerkt.
    maak je droom waar.

    ik ben zo trots op je,
    dikke kus, mama

  • 08 Januari 2014 - 20:46

    Merianne:

    Super Tessa, dat is een goed begin.....ga ervan genieten en ik ga je zeker volgen..al is het alleen al omdat je zo leuk schrijft...

  • 09 Januari 2014 - 03:11

    Tess:

    Bedankt, allemaal! Ik begin 6 februari met mijn stage in Melbourne... Ik denk dat ik nog een weekje of twee hier in Brisbane blijf, voordat ik die kant op zal gaan... Ik hou jullie op de hoogte!

    Oh, en mam: Love you!! x

  • 09 Januari 2014 - 08:32

    Wilma:

    Lieve Tess,

    Wat leuk om je op deze manier te volgen.
    Ik wens je heel veel succes daar. Geniet ervan.
    Groetjes vanuit een nat Oosterhout.

    xxxxxxxxxxxxx

  • 09 Januari 2014 - 09:18

    Renee Van Der Weijde:

    Teskeee, wat fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt!! Echt ben zo blij voor je en word alweer helemaal jaloers als je over zonnestralen begint!!!

    Geniet er lekker van, ik blijf je verhalen lezen! Kus

  • 12 Januari 2014 - 10:22

    Jan Michielse:

    Hoi Tesje,
    Wat mooi hé Australia, de reis goed gegaan? Geniet met volle teugen succesxxx
    Jan en Margré

  • 13 Januari 2014 - 19:00

    Maaike:

    Hoi Tess.
    Heeeeeel veel plezier, geniet van alles wat je mee gaat maken en blijf vooral de blog aanvullen...super leuk om te lezen.
    (Stuur wat warmte en zon in een doosje naar Oosterhout ;-))

  • 13 Januari 2014 - 20:04

    Bo:

    Heel leuk verslag Tess!! Geniet er van! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australia

Mijn reis naar Australië!

Recente Reisverslagen:

25 April 2017

Home is where the heart is...

14 Oktober 2014

East Coast Loving

16 September 2014

Sydney: A family affair

31 Augustus 2014

Outback Adventures!

18 Augustus 2014

Bittersweet goodbyes
Tessa

De wereld is niet groot genoeg. Al jaren heb ik de drang om te reizen, nieuwe mensen te leren kennen, culturen te ontdekken en spannend eten te proberen. De reizen die al gemaakt zijn waren naar Curaçao, Kroatië, Spanje, Italie, Londen, Berlijn, Rome, Macedonië, Tsjechië, Turkije, Parijs, Kobe (Japan), Tokio, Bali, Singapore, de Gili Eilanden, Australië, Thailand, Vietnam, Cambodja... What's next?

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 107988

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 17 April 2017

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2013 - 13 Oktober 2014

Australia

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Indonesia

03 Maart 2018 - 30 November -0001

Keulen

Landen bezocht: