All good things come to an end - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu All good things come to an end - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu

All good things come to an end

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Hi y’all,

Het is alweer even geleden sinds ik een blog geschreven heb! De afgelopen weken zijn weer voorbij gevlogen, en het einde is in zicht! Mijn stage is zondag 17 augustus officieel afgelopen, al mijn opdrachten en rapporten zijn ingeleverd en de vliegtickets zijn geboekt!

Het is een kwestie van dingen afronden, dingen organiseren en dingen loslaten. Het is bizar om te denken dat ik over drie weken Melbourne achter ga laten. En dan bedoel ik niet zozeer Melbourne zelf (want na zes hele maanden ken ik Melbourne toch wel een beetje!), maar vooral de mensen die ik hier heb ontmoet! Het scheelt dat ik van veel mensen al afscheid heb moeten nemen, maar makkelijk gaat het niet worden… Degene van wie ik ook afscheid heb moeten nemen is mijn collega/huisgenoot maar vooral vriendinnetje: Marilou! Dat was heel erg stom, en ik mis haar hier wel, maar we zijn allebei klaar voor een nieuw avontuur! En een avontuur gaat het worden…

Het eerste avontuur begint al gauw! Donderdag 21 augustus vertrek ik op mijn eerste trip. Mijn baas verraste me laatst enorm: We hebben het vaak gehad over “wat ik het liefste wilde doen in Australië”. Ik weet niet waarom, maar het enige dat ik écht heel graag wil zien is de Red Center van Australië. Er zijn veel tours die hier naartoe gaan… Gelukkig heeft werken in de toerisme sector zo zijn voordelen en heeft mijn baas me voor een 7-daagse trip van Adelaide naar Alice Springs geboekt!! Zo ga ik alles dat ik wilde meemaken zien, verspreid over een 7-daags kampeer avontuur… Ik kan niet wachten! Dus donderdag 21 augustus ga ik van Melbourne naar Adelaide, en omdat het bedrijf waarvoor ik werk deze tour organiseert, kan ik dus voor niks van Melbourne naar Adelaide! Wat een geluk :-)

Op zaterdag 30 augustus is de 7-daagse tour afgelopen. Meteen de dag erna vlieg ik naar mijn volgende avontuur: Sydney! In Sydney zal ik voor een tijdje blijven. De reden hiervoor is familie en vrienden: Mijn oma’s zus, tante Ali, is hier jaren en jaren geleden komen wonen en zij (en haar kinderen, en hun kinderen, en hun kinderen) zijn mensen die ik niet tot nauwelijks ken… Wat bizar is, want het is tòch familie. Ik zie er dan ook erg naar uit om ze allemaal te zien en (beter) te leren kennen. We hebben al veel mail-contact gehad en ze hebben nu al waanzinnig leuke dingen voor me gepland: Bezoekjes aan de familie, kamperen, naar de Blue Mountains en sight-seeing tours staan al op het programma. Ook ga ik een bezoekje brengen aan (voor sommigen wel bekend) Ben Jones! 10 Jaar geleden heeft hij een paar weken bij ons in Nederland gelogeerd, en ik heb na al die tijd weer contact gezocht. Hij woont ondertussen met zijn gezin in de Southern Highlands, net buiten Sydney, en hij is super enthousiast om me weer te zien. Ik heb er zin in!!

Het plan is om dinsdag 16 september weer verder te reizen. Ik heb vanaf die dag t/m 12 oktober om de Oostkust te ontdekken: Dat zijn dus 26 dagen. Het plan is om van Sydney af te reizen naar Byron Bay, om nog één kort bezoekje te brengen aan Judith en haar familie in Brisbane (waar ik in januari mijn Australische avontuur begonnen ben), Fraser Island te zien, van de Whit Sundays te genieten, kort langs het dorpje “1770” te gaan, Airlie Beach te ontdekken en te eindigen in Cairns waar ik het Groot Barrièrerif ga zien. Vanaf Cairns vlieg ik op maandag 13 oktober naar Tokyo om papa daar te zien! Klinkt dat tof, of klinkt dat tof? Er is (helaas) nog niets vastgelegd want we moeten even zien hoeveel de portemonnee aan kan…

Deze week zijn al mijn vluchten geboekt (de vlucht van Alice Springs naar Sydney, de vlucht van Cairns naar Tokyo en mijn (voorlopig) laatste vlucht: THUIS!), dus de portemonnee heeft een flinke opdonder gehad deze week. Maar goed, dat wisten we van tevoren, natuurlijk! We hebben niet voor niets zo hard gewerkt en gespaard vorig jaar! De eerste spulletjes zijn al weggegooid en terug naar Nederland onderweg, want na 7 maanden hamsteren, past er niet nòg meer in mijn koffer.

Voor nu ga ik genieten van alles wat er nog komen gaat! School is af, tickets zijn geboekt… Het enige dat me nog te wachten staat is avontuur en fun.

Bring it on!

xo Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australia

Mijn reis naar Australië!

Recente Reisverslagen:

25 April 2017

Home is where the heart is...

14 Oktober 2014

East Coast Loving

16 September 2014

Sydney: A family affair

31 Augustus 2014

Outback Adventures!

18 Augustus 2014

Bittersweet goodbyes
Tessa

De wereld is niet groot genoeg. Al jaren heb ik de drang om te reizen, nieuwe mensen te leren kennen, culturen te ontdekken en spannend eten te proberen. De reizen die al gemaakt zijn waren naar Curaçao, Kroatië, Spanje, Italie, Londen, Berlijn, Rome, Macedonië, Tsjechië, Turkije, Parijs, Kobe (Japan), Tokio, Bali, Singapore, de Gili Eilanden, Australië, Thailand, Vietnam, Cambodja... What's next?

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 107939

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 17 April 2017

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2013 - 13 Oktober 2014

Australia

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Indonesia

03 Maart 2018 - 30 November -0001

Keulen

Landen bezocht: