Hiep Hiep Hoi An! - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu Hiep Hiep Hoi An! - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu

Hiep Hiep Hoi An!

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Maart 2017 | Vietnam, Hội An

Tess Town. Zo had de stad beter kunnen heten. ALLES, maar dan ook echt alles in die stad was voor mij gemaakt: Overal hingen vrolijk gekleurde lampionnetjes, lichtjes in de bomen en sfeervolle kaarsjes. Daarnaast waren er honderden winkeltjes met eigen gemaakte jurken (waarvan ik er in een week tijd toch wel eventjes drie heb gescoord, hihi) en de avondmarkt kwam om in allemaal leuke tasjes, sieraden, aardewerk en andere prullaria die ik eigenlijk niet nodig had maar wel hèèl graag wilde… ’s Avonds dreven er lichtjes in het water en gingen de lampionnetjes branden, en werd de stad nòg mooier en romantischer. Wat was het DE perfecte stad na het drukke Hué om even terug te aarden, relaxen en genieten!

Onze verblijfplaats was werkelijk waar geweldig. We logeerde bij Phuc, de meest enthousiaste en bruisende Vietnamese vrouw die we hebben ontmoet hier! Ze sprak goed Engels, was zo ontzettend lief en behulpzaam en herinnerde zich na de eerste ontmoeten onze namen én onze ontbijtwensen uit haar hoofd de 5 daaropvolgende dagen. De Petunia Garden Homestay lag zo’n 2.5 km van Cua Dai Beach en ongeveer 2 km van de Ancien Town. Perfect in het midden dus! Daarom was het er ook enorm rustig en stil: Geen knetter harde party muziek tot laat in de nacht (wel wat schreeuwende buren die fanatiek aan karaoke doen, maar ach), geen dronken kamergenoten die in de ochtenduurtjes binnen komen vallen (eenmaal zelfs letterlijk…) en geen galmende toeters van alles taxi’s en scooters. Echt briljant, gewoon!

Lisa en ik hebben ons dus prima vermaakt! We gingen er elke dag op uit met de fiets, bezochten dan weer even het strand en dwaalden uren rond in het oude centrum. De sfeer was er zò ongelofelijk fijn!! Naast dat we van koffiehuis naar terras naar eettentje huppelde, zijn we ook een middag naar de Vegetable Village geweest: Een gehucht wat 2-3km verderop lag. Ondanks dat het je zo’n 5 minuten kost om door het hele dorp te fietsen, komen van dit kleine plekje AL de groenten voorzieningen voor heel Hoi An! Ze gebruiken hier ook niet normale kunstmest, maar een speciaal soort alg wat alleen in dat gebied te halen valt uit kleine meren en beekjes. Best wel cool :-)

Nou goed, eigenlijk best een kort maar krachtig blogje dit keer! Ik kan niet anders zeggen dan dat we ons hart hebben verloren aan het mooie Hoi An. Op dit moment zit ik lekker op een terrasje in Mui Ne, uitkijkend over het strand en de zee. Het is een leuk vissersdorpje met enorm veel strandtenten, verse visrestaurants en wederom leuke koffietentjes. Maar daar schrijf ik de volgende keer meer over.

Heel veel liefs,
Tess

• 02 April 2017 - 17:26

Wilma:

Hoi tess,

Wat leuk om jouw reisverhalen weer te lezen.
    Geniet er maar lekker van.

Lieve groetjes van ons.

Tags: Hoi An, homestay