Selamat Datang ke Singapura ! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu Selamat Datang ke Singapura ! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu

Selamat Datang ke Singapura !

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 Maart 2012 | Singapore, Singapore

Hi y'all,

Het is mijn tweede dag in Singapore. De wekker gaat. Ik open mijn ogen en voor een paar seconden lig ik me af te vragen waar ik ben. Ik heb echt als een blok geslapen! Wat was het een lange dag gisteren. Waar ben ik in godsnaam...? Ik stap slaperig uit bed en doe het rolgordijn open. Ooooh... YES! Welcome to Singapore, baby!

Ik zit op de tiende verdieping en kijk uit op een enorm hotel aan de overkant van de straat. Er crossen auto's, bussen, vrachtverkeer en scooters aan mij voorbij. Ik staar een paar minuten naar buiten en dan dringt het eindelijk tot me door. IK BEN IN FREAKIN' SINGAPORE. Ik kijk op de klok: het is 07.00. Tijd om mijn bikini aan te doen! Voor de mensen die mij goed kennen, zal dit waarschijnlijk als een shock komen. Maaaar: ik ben vandaag zo vroeg opgestaan om... te gaan zwemmen! Ja, ja. Wonderen zijn de wereld nog niet uit. However, it was gooood. Heerlijk om zo wakker te kunnen worden.

Ik ben er achter gekomen dat je enorm veel honger krijgt van zwemmen! Snel douchen en aankleden, om opzoek te gaan naar een tentje om te ontbijten. Jammer genoeg, zijn de Singaporezen niet van het ontbijten met broodjes en koffie. Daarom zijn we, net zoals de locals, gaan eten bij de plaatselijke toko. Een bord met rijst, kip, groenten en een loempia is mijn ontbijt. Het is éven wennen, maar enorm lekker. Wat een verschil met de Nederlandse import producten. Natuurlijk, smaakt alles beter wanneer je in het land van afkomst bent :) De maag was gevuld, dus het was tijd om opzoek te gaan naar het bedrijf 'SunTec'; het bedrijf waar we een hoorcollege kregen van de Manager of Brands and Communication.

Jammer genoeg leken de straten op de kaart korter dan dat ze daadwerkelijk zijn. In plaats van de verwachte twintig minuten lopen, deden we er ruim veertig minuten over, met de nodige blaren en opgezwollen enkels hier en daar. Gelukkig waren we op de minuut op tijd! Na een interessant hoorcollege en een tour door het immense gebouw, hadden we de middag vrij. Erop uit!

Met de taxi zijn we naar Chinatown gegaan. Ook dit was weer een beleving! Ook al ben je maar vijftien/twintig minuten van je hotel vandaan, de hele omgeving veranderd! Wandelend door Chinatown, veranderde de sfeer door alle geuren, kleuren, gebouwen en mensen. Van kleine tempeltjes, grote food courts, foodstands, mini-winkeltjes en typische markten met hebben-dingetjes. Je waande je écht even in China!

Uiteraard, hebben we in de food court wat lokaal eten gehaald. Want, tsja... eten laten staan kan Tess niet :) Van verse smoothies tot typical Chinese pastries, we tried it all. Heeeerlijk!!

Rond een uurtje of zes namen we de taxi terug naar het hotel. We besloten om, net zoals de avond van tevoren, weer bij de Food Junction te gaan eten. Vandaag werd het een massieve kom curry, noodle soep met kip én, uiteraard, een extra kommetje rijst 'on the side', 'cause Tess needs her rice! ;)

Daarna meteen lekker mijn nestje in! Morgen krijgen we een rondleiding door de verschillende 'boutique hotels' in Singapore. Dus, voor nu:

Selamat tinggal!

xo Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Tessa

De wereld is niet groot genoeg. Al jaren heb ik de drang om te reizen, nieuwe mensen te leren kennen, culturen te ontdekken en spannend eten te proberen. De reizen die al gemaakt zijn waren naar Curaçao, Kroatië, Spanje, Italie, Londen, Berlijn, Rome, Macedonië, Tsjechië, Turkije, Parijs, Kobe (Japan), Tokio, Bali, Singapore, de Gili Eilanden, Australië, Thailand, Vietnam, Cambodja... What's next?

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 108017

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 17 April 2017

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2013 - 13 Oktober 2014

Australia

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Indonesia

03 Maart 2018 - 30 November -0001

Keulen

Landen bezocht: