Living the Australian dream - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu Living the Australian dream - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu

Living the Australian dream

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Hi y'all,

Ik krijg de laatste paar dagen veel lieve berichtjes van mensen om te vragen hoe het met me gaat. Wat leuk dat jullie allemaal aan me denken! Ik kan jullie geruststellen: Het gaat heel, heel, heeeel goed met me :) Veel van jullie uiten wel bezorgdheid rondom alle bosbranden hier. Het is heftig en volgens de lokale mensen een van de heetste, droogste zomers in een lange tijd. Máár, in het centrum is het veilig en dus maak ik me niet te veel zorgen.

Het is alweer bijna een week of twee geleden dat ik een blog heb geschreven en ik weet niet goed waar ik moet beginnen... Eindelijk begin ik de weg te kennen en heb ik het idee dat ik nu echt kan gaan settelen. Het duurt nog een week of twee voordat ik ga verhuizen naar mijn nieuwe kamer (er zijn trouwens een paar mensen die dit gemist hebben in mijn vorige blog, dus bij deze: Ik heb een leuke kamer gevonden, samen met mijn Nederlandse vriendinnetje Marilou). In het hostel heb ik helaas al meerdere kamergenoten en vrienden gedag moeten zeggen, maar ontmoet iedere dag ook weer leuke nieuwe mensen!

3 februari was mijn eerste werkdag. Het was ontzettend spannend, maar het gaat helemaal goed. Mijn stagebegeleidster is waanzinnig, mijn baas nog steeds even aardig en mijn collega's nog steeds even awesome! Ik ga al twee weken met veel plezier naar het werk en vind het ontzettend leuk om te doen. Ik werk twee dagen per week op het kantoor waar ik de reserveringen doe. Ik neem de telefoon aan, reageer op emails, boek verschillende tours in en doe hier en daar wat administratief werk. Daarnaast, werk ik één dag per week met de mannen van "Operations" en help ik één dag per week mijn collega's op de Marketing afdeling.

Ik moet goed in mijn geheugen graven om te bedenken wat ik allemaal heb gedaan. Spannende uitjes of dagtrips zijn er niet bij want ik leef hier nu gewoon een normaal leventje, hoe raar dat ook mag klinken! Ik ga naar mijn werk, doe boodschappen, kook en doe de was, ga uit met vrienden en bezoek hier elke dag weer een nieuwe markt, winkel, festival of feestje. Hoogtepunten waren wel een St. Kilda Festival, mijn bezoek aan de Moonlight Cinema in de Botanical Gardens van Melbourne CBD, een avondje naar Yarra Bend Park om honderden "grey headed flying foxes" (vleermuizen) te zien en de heerlijke dagjes strand aan Williamstown Beach.

Al met al gaat het dus heel erg goed met me en geniet ik nog steeds voor de volle 300%! Mensen vragen me nu ook of ik al heimwee heb. Het antwoord is simpel: Nee! Er zijn hier te veel nieuwe dingen te ontdekken en mensen te ontmoeten. Tijd om heimwee te hebben is er gewoon niet. Wat ik wèl mis, is het delen van wat ik hier mee maak. Ik kan het wel beschrijven en proberen uit te leggen, maar écht voelen en zien wat ik doe, zien en voelen jullie niet. Op sommige momenten denk ik dan wel eens: "Ik zou willen dat papa, mama, Tijn, oma en mijn beste vriendinnetjes hier waren". Maar dat hoort natuurlijk bij iedere vakantie of trip die je doet :) haha. IK neem in ieder geval alles in me op en geniet echt van elk moment!!

I am truly living the Australian dream... So far, so good!

Heeeeel veel liefs uit Melbourne en we houden contact!

xo Tess

  • 15 Februari 2014 - 20:10

    Yvonne Trommelen:

    Heerlijk verslag xxxx t. Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australia

Mijn reis naar Australië!

Recente Reisverslagen:

25 April 2017

Home is where the heart is...

14 Oktober 2014

East Coast Loving

16 September 2014

Sydney: A family affair

31 Augustus 2014

Outback Adventures!

18 Augustus 2014

Bittersweet goodbyes
Tessa

De wereld is niet groot genoeg. Al jaren heb ik de drang om te reizen, nieuwe mensen te leren kennen, culturen te ontdekken en spannend eten te proberen. De reizen die al gemaakt zijn waren naar Curaçao, Kroatië, Spanje, Italie, Londen, Berlijn, Rome, Macedonië, Tsjechië, Turkije, Parijs, Kobe (Japan), Tokio, Bali, Singapore, de Gili Eilanden, Australië, Thailand, Vietnam, Cambodja... What's next?

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 108009

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 17 April 2017

Zuid-Oost Azië

05 Januari 2013 - 13 Oktober 2014

Australia

11 Maart 2012 - 08 April 2012

Indonesia

03 Maart 2018 - 30 November -0001

Keulen

Landen bezocht: