Hellooo Ha Long Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu Hellooo Ha Long Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Tessa Trommelen - WaarBenJij.nu

Hellooo Ha Long Bay

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Maart 2017 | Vietnam, Hạ Long

We waren nog niet bijgekomen van ons fantastische avontuur in Mai Chau, of we waren alweer op weg naar onze volgende trip: Een tweedaagse boottrip op de Lemon Cruise door Ha Long Bay! Dinsdagavond teruggekomen, woensdagochtend weer in de bus richting het water. Misschien hadden Lies en ik even het weerbericht moeten checken voor we in de bus gingen.... Tijdens de gehele busreis richting de kust was het grauw, grijs en nat. En dit veranderde helaas niet op zee... Dit was zò ontzettend jammer en best een zware teleurstelling. Door de mist konden we amper onze omgeving zien, en door de regen en harde wind, was het gewoon ontzettend koud. We hebben dus ook niet gezwommen, zijn we niet gaan kajakken en hebben we vooral in onze kamer/op de boot doorgebracht.

Gelukkig was het de tweede dag ietsjes meer helder. Nog steeds regen en een grauwig witte hemel, maar het was minder mistig. Zo konden we meer van de 1939 eilanden zien in de verte. Plus, onze toerleider Thang was echt ontzettend lief en deed er alles aan om het voor ons naar ons zin te maken.

Op de boot hebben we nog verschillende dingen gedaan. Zo hebben we de eerste avond nog gevist naar inktvisjes, zijn we langs een parelboerderij geweest, hebben we langs een strandje gelopen, bezochten we de Thien Canh Son grotten en hebben we samen met Thang 's middags Vietnamese loempiaatjes gemaakt voor lunch. Ze hebben dus wel echt moeite gedaan om er in ieder geval nog iets moois van te maken, maar wat een hoogtepuntje van onze reis had moeten zijn was misschien een klein lichtpuntje. Daarnaast was bijna ál het eten op de boot gefrituurd (zelfs de maïs) en was er geen gratis water beschikbaar (wat ons in het hostel wel werd beloofd). Dus... al met al opzich een leuke trip. Ja, het was er ècht mooi. Maar gezien onze hoge verwachtingen wat het weer betreft, is het toch stiekem een klein beetje tegengevallen. Niet erg :-) want we nemen deze herinneringen en ervaringen gewoon mee en gaan lekker in het mooie Vietnam verder reizen! Waar we nu heen gaan? Geen idee... dat gaan we morgen bij thuiskomst op ons gemak eens even uitzoeken. Dus, wieweet waar mijn volgende blogje vandaan komt!

Tot de volgendeee :-)

Liefs,
Tess

• 16 Maart 2017 - 20:01

Rineke:

Jammer dat het weer niet meewerkte. Het is wat je zegt, prachtig, al die rotspartijen, magisch.Op naar de volgende uitdaging.